Contact Me !


Bukti Google Adsense Dah Tak Keluar Kat Blog Bahasa Melayu

Posted by Unknown On Wednesday, February 13, 2013
Bukti Google Adsense Dah Tak Keluar Kat Blog Bahasa Melayu | Baru-baru ni sibuk diperkatakan oleh pengguna dan pemilik akaun google Adsense yang tiada iklan daripada Adsense terpapar di blog masing-masing. Maka aku cuba mendapatkan solusinya untuk dikongsi dengan korang semua.



google adsense
Logo Google Adsense

Seperti yang korang semua tau, Adsense memang tidak akan approve mana-mana pemohon yang menggunakan blog bahasa Melayu ni seperti yang terkandung dalam terma dan syarat untuk memohon google adsense.

Namun, ada jugak segelintir yang bijak pandai memohon menggunakan third party seperti docstoc sebagai cukup syarat untuk memohon Adsense ini dan diletakkan di blog bahasa Melayu mereka. Sebenarnya aku juga pernah mencubanya dulu dan hasilnya memang berfungsi.

Berbalik kepada tajuk entri aku kali ini, aku telah membuat blogwalking ke blog-blog yang aku sering singgah dan agak terkejut jugak apabila aku terbaca satu comment yang mengatakan :

You need to come to our training in Kuala Lumpur region for more learning. Regarding your website adsense do not appear in your website, recently Google has come to an end to stop hosted account which is ‘under performing’ more in our training. Also, soon Website Hosted Account will no longer active and only some selected sites will enable. sumber

Aku tak tau lah itu spam ke apa sebab bila tengok ayat tu, mungkin ada betulnya jugak. Rata-rata semua masih tidak tau mengapa iklan adsense tidak keluar di blog masing-masing walaupun blog tidak dibanned oleh google adsense.

Bagi pendapat aku, dah kalau dia cakap tak boleh dalam terma Adsense tu blog bahasa Melayu tu memang tak boleh nak apply, jadi tak hairan lah kalau iklan tak keluar sekali pun. 

Kalau nak sangat, tak salah rasanya buat blog baru berbahasa Inggeris kalau nak rasa penangan Adsense. Aku sendiri tak nafikan memang sangat berbaloi kalau dapat guna Adsense sebab dia bayar 1USD=3.091MYR! tapiii, Oh My English! haha
 
Comments
0 Comments