Contact Me !


NURSAKINAH MALUKAN PSY

Posted by Unknown On Monday, February 25, 2013


NURSAKINAH MALUKAN PSY | 'Gangnam Style' adalah kata basahan orang Korea Selatan yang merujuk gaya hidup serba mewah yang dikaitkan dengan daerah Gangnam, sebuah kawasan kaya-raya di Seoul. Di sini masyarakatnya serba trendy, hip dan mempamerkan "kelas" yang tersendiri. Istilah ini disenaraikan dalam senarai kosa kata mingguan majalah Time sebagai "kelakuan yang dikaitkan dengan gaya hidup yang serba mewah di daerah Gangnam, Seoul". Dalam temubual bersama CNN, PSY membandingkan Gangnam dengan Beverly Hills, California, USA.

Dalam satu konsert ketika PSY sedang terkinja-kinja bersama penari-penari seksinya, TIBA-TIBA terdengar suara baby menyanyi "Op! Op! Opah Mamam Petai"..."Op! Op! Opah Mamam Petai"...penonton yang pada mulanya KEBOSANAN kerana melihat aksi BASI Gangnam Style, pun mengalihkan pandangan ke arah suara baby yang kedengaran sangat 'chatcy' itu.

Semua penonton bangun dan bertepuk tangan amat gemuruh bila baby itu muncul atas stage. Suasana atas stage telah berada dalam kawalan baby itu sepenuhnya. Penonton tidak lagi mempedulikan PSY yang tengah MELONCAT-LONCAT dengan 'Dancing Horse' nya. Mungkin kerana merasakan popularitinya tercabar PSY pun menguatkan lagi suaranya dengan memekik-mekik. "BOOO"...reaksi penonton meluat.

Sebelum itu PSY telah dibayar RM 2 juta oleh seorang usahawan untuk membuat konsert sempena Chinese New Year-CNY di Pulau Pinang. Selepas konsert selama 8 minit itu dia telah diminta pengacara majlis naik ke stage untuk acara yee-sang, yang turut dihadiri PM Malaysia. Mungkin kerana merasakan dia tidak dibayar untuk itu, kelibatnya langsung tidak kelihatan naik ke atas pentas. Tindakannya itu dianggap biadab.

Tetapi pada malam ini, seorang baby super comel lagi BERBAKTI dari Malaysia telah MENEBUS kembali emosi 28 juta rakyat Malaysia dengan 'menenggelamkan' keegoan selebriti K-Pop yang popular secara mendadak macam mee segera itu. Seluruh rakyat Malaysia berterima kasih dan menyayangi baby tersebut yang bernama....Nursakinah.

********************
Comments
0 Comments